tag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post5672530814114342990..comments2024-03-18T18:49:20.012+01:00Comments on Okruchy Historii: Tygrys - Ujarzmiona legendaFranciszek Pałachttp://www.blogger.com/profile/04162192174908968649noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-9484279566635507872020-03-26T00:16:55.303+01:002020-03-26T00:16:55.303+01:00Dziękuję jeszcze raz. Imponująca wiedza. Pozdrawia...Dziękuję jeszcze raz. Imponująca wiedza. PozdrawiamCiekawyhttps://www.blogger.com/profile/05261392677144471570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-7565844712450057312020-03-23T23:09:50.227+01:002020-03-23T23:09:50.227+01:00O przepraszam zapomniałem wyjaśnić. Po ukośniki są...O przepraszam zapomniałem wyjaśnić. Po ukośniki są stopnie pod jakim był nachylony pancerz.<br /><br />Więcej technicznych informacji możesz znaleźć w poniższym linku. Pozdrawiam. <br /><br />https://www-d0.fnal.gov/~turcot/Armour/tiger.htmFranciszek Pałachttps://www.blogger.com/profile/04162192174908968649noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-59412572102968632282020-03-23T17:24:16.614+01:002020-03-23T17:24:16.614+01:00Dziękuję bardzo. Jestem wdzięczny za te informacje...Dziękuję bardzo. Jestem wdzięczny za te informacje. Dzięki nim zachowam jakieś realia i nie napiszę głupot. Ale proszę wyjaśnić co oznaczają liczby po ukośniki.Ciekawyhttps://www.blogger.com/profile/05261392677144471570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-14222604610640411622020-03-23T17:06:25.153+01:002020-03-23T17:06:25.153+01:00Kierowca miał do dyspozycji wizjer na wprost... Po...Kierowca miał do dyspozycji wizjer na wprost... Poniżej link do zdjęcia.<br /><br />http://www.panzerpunkt.info/galerie_1/drinnen/tiger1_driver.jpg<br /><br /><br />A tu odnośnie pancerza...<br />Czy takie dane cię satysfakcjonują?<br /><br />Front Turret: 100/8<br />Front Upper Hull: 100/10<br />Front Lower Hull: 100/24<br />Side Turret: 80/0<br />Side Upper Hull: 80/0<br />Side Lower Hull: 80/8Franciszek Pałachttps://www.blogger.com/profile/04162192174908968649noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-60909019839547890162020-03-23T16:51:22.349+01:002020-03-23T16:51:22.349+01:00Witam. Mam dwa pytania do osób które interesują si...Witam. Mam dwa pytania do osób które interesują się i znają na budowie czołgu tygrys. Po pierwsze czy w którymś modelu kierowca obserwował drogę przez szczelinę ( z szybą ?) czy jedynie przez peryskop. Drugie, jakiej grubości jest pancerz w poszczególnych miejscach. Chodzi mi dokładnie wierzyczka góra, bok i tył kadłub góra, tył, przód bok i dół. Potrzebuję tego do projektu który obecnie robię a Ciekawyhttps://www.blogger.com/profile/05261392677144471570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-8342870607534593182016-05-08T18:17:20.834+02:002016-05-08T18:17:20.834+02:00Artykuł bardzo dobry.No ja miałem przyjemność być ...Artykuł bardzo dobry.No ja miałem przyjemność być mechanikiem kierowcą T-34-85.Szybki tak ale skrzynia biegów-Makabra.Przełanczanie biegów w tym wozie to tylko pomoc młotka w rece!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-58513489369898700152015-07-27T23:21:37.949+02:002015-07-27T23:21:37.949+02:00Po prostu zajebiście opracowane. Tygrys w pigułce ...Po prostu zajebiście opracowane. Tygrys w pigułce na łamach twojego bloga. Będę wpadał. ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-26877536657973901522015-07-08T17:49:31.061+02:002015-07-08T17:49:31.061+02:00Akurat to że przedni pancerz T-34 czy Shermana był...Akurat to że przedni pancerz T-34 czy Shermana był bez problemu przebijany przez armatę kalibru 88 mm która stanowiła uzbrojenie Tygrysa (ale nie tylko, Panzer IV z KwK40 też dobrze sobie radził) to w mojej ocenie nie tyle efekt takiej a nie innej jakości pancerza, co tego że grubość sprowadzona pancerza wynosząca 90 mm (T-34, Sherman) to było mało na niemieckie armaty, nawet na długolufową SMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-37743526209885362182015-07-08T08:53:16.756+02:002015-07-08T08:53:16.756+02:00Dziękuję, za zwrócenie uwagi na błędne tłumaczenie...Dziękuję, za zwrócenie uwagi na błędne tłumaczenie, już poprawiłem. Najwłaściwszym było by stosowanie nazw własnych nie tłumaczonych, by nie zakradły się właśnie takie błędy (tym bardziej, że nie wszyscy odwiedzający, mieszkają w Polsce). <br /><br />"... jeśli wykonać przedni pancerz Shermana i T-34 ze świetnej stali oraz ze świetnej stali wykonać przedni pancerz Tygrysa, to... przedni Franciszek Pałachttps://www.blogger.com/profile/04162192174908968649noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-29508679040551018682015-07-06T17:24:10.926+02:002015-07-06T17:24:10.926+02:00Może i czepiam się, ale po pierwsze, archetypiczny...Może i czepiam się, ale po pierwsze, archetypiczny radziecki peem z bębnowym magazynkiem to PPSz-41, a nie żaden PPSh-41 (mieszkamy w Polsce gdzie należy stosować polską transkrypcję), po drugie, peem to nie karabin maszynowy. Człowiek który skonstruował PPSz-41 to w naszej transkrypcji Szpagin, a nie żaden Shpagin<br /><br />A wpis taki sobie. Brakuje choćby zauważania że jedną z cech dla SMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2656303192328979278.post-87744313335910189312015-04-18T17:21:01.168+02:002015-04-18T17:21:01.168+02:00Super wpis i ciekawe zdjęcia!Super wpis i ciekawe zdjęcia!Anonymousnoreply@blogger.com